Sunday, 20 March 2016

Jea Ke Korea ~ Yonsei University

Pagi tadi lepas breakfast aku tengok map Sinchon di common hall J Guesthouse  Nak tengok apa yang boleh aku terjah yang berdekatan area Sinchon.

Sekali tengok ada nampak Yonsei University dalam map. Jadi pegi tanya staff Guesthouse, Min. Aku tanya boleh ke nak masuk dalam kawasan Yonsei Universsity ni. Dia gelak-gelak je. Dia cakap nak masuk belajar dalam kelas pun boleh. Takde hal punya.

Teringat Uitm dihatiku. Nak masuk kawasan universiti kena bertekak dengan pak dan mak guard dulu. Kalau dah kat pagar tu nak masuk dalam tapi tak pakai matrik kad kena saman pastu naik mahkamah. University korang hebat macam ni tak? eh..

Aku pusing-pusing dulu area kawasan J Guesthouse. Banyak giler cafe-cafe cumel-cumel kat sini. Starbuck je ada 2 yang aku nampak. Maybe sebab students area kot.

Boleh tengok kat fb page ni.

Lepas jalan kawasan cafes tu aku follow the crowds masuk university. Hahaha takdelah nak masuk belajar, tepu sangat dah otak ni dengan benda tak berfaedah lain.

Pintu masuk.


Engineering Building

Bayangkan waktu peak autumn kat sini.

Yonsei - Where we make history



Ni salah satu building lama yang boleh dilihat dalam Yonsei University. Underwood Hall

Amphiteater. Aku gigih panjat kat sini la aku dah malas nak pusing-pusing lagi. Penat mintak nyawa..
Otw balik Guesthouse aku jumpa ni





Follow my journey in Korea at fb page - Jea ke Korea & anywhere
Perlukan guide di Korea boleh whatsapp 0143622157
Aku menginap di J Guesthouse Sinchon


Direction ke Yonsei University

Sebabkan aku dari J Guesthouse Sinchon aku copy paste direction dari web dorang aku tambah anak panah je la.

Line 2 Sinchon Station Exit 1



12 comments:

  1. aku dulu kene saman sbb xpakai student id..masalahnya baru turn teksi depan pagar dah kene tahan n terus saman...

    naik mahkamah angkat sumpah n kene bayar rm25...menyampah!

    tu la dia uitm dihatiku hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha aku pon kena. bayar rm30. apesal ko lagi murah?

      aku ni skema hari2 pakai, tangaku tertinggal tu lah nak kena, pastu terus malas lagi dah nak pakai..

      Delete
  2. Bestlah dpt terjah Uni negara orang..UiTM jgn harap bole masuk sesuka hati!Dulu2 mau outing pun kena ada kad kuning minta kebenaran keluar..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kan.. nak balik kg pun kena isi. kalau time ada event hjg mgu dia tak bg balik. sapa keluar kena serah kat matrik. kalau malam tak ambil2 kena saman..

      uitm dihatiku sangat

      Delete
    2. Pernah kena tahan dgn pak guard n aku masuk court..hahaha

      Delete
    3. tak sah kalau tak masuk court hahaha

      Delete
  3. mmg suka melawat campus uni kalau gi oversea..sbb cantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah cantik2.. dah la byk gile u kat seoul nih..

      Delete
  4. Tak sangka alien boboi boy pandai breakfast...
    * Carik pasal! Keh Keh Keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh plak chanel ko carik pasal nih..haha

      Delete
  5. Hmm...nampak x banyak nau malaun kat Melesia ni. Sampai dalam institusi pembelajaran pun strict ya hampun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha tu tandanya students kita kreatif2 semuanya..haha

      Delete