Wednesday, 11 May 2016

Jom join Trip Myanmar 2.0 (11-15 Jan 2017)

Calling for sesiapa yang nak join trip ke Myanmar pada Januari 2017 (tahun hadapan)

5 hari trip akan cover Yangon dan Bagan

Yangon

- Circular train (3 jam pusingan - wajib naik)
- Mahabondala Park (Independent Monumen)
- Masjid Benggali Sunni Jameh (harap maklum di Myanmar ni ada komuniti shiah)
- Shwedagon Pagoda
- Sule Pagoda
- Bogyoke Aung San Market / Scott Market (tempat wajib shopping, tak pecaya sila tanya Nora Danish, eh..
- dan ofkos the fames ames Nilar Briyani Restaurant 

Bagan

- 2,000 pagodas to explore (either with e-bike atau kereta kuda)
- Sunrise over the pagoda untuk tengok hot air balloon (tengok je, nak naik tepuk dada tanya poket)
- Sunset (optional)

Budget RM1,700

Aku akan handle dari A-Z, termasuk

- Flight (tanpa luggage & meal - tapi boleh request)
- Visa (aktif passport sila bagi pada saya pada Disember untuk apply visa
- Hotel, Tour dan overnight bus (Yangon-Bagan-Yangon) 
- Hotel (double / twin sharing)

Tak termasuk

- Makan dan shopping
  (Makanan Halal hanya boleh didapati di Yangon sahaja, di Bagan boleh la kita cari vegetarian restoren atau berkungfu memasak sendiri)

Nak join sila whatsapp +60143622157 atau emel jeasuju@gmail.com

Limited tempat since aku nak bawak small group je..

In Shaa Allah Myanmar ni selamat dan dorang welcome tourist. Sepanjang aku kat sana dulu tak penah rasa terancam atau rasa bahaya. Siap tengok wayang balik malam sorang-sorang.

English widely spoken kat Myanmar terutamanya dengan budak-budak sekolah. Budak-budak yang jual poskad tak payah cite la dorang speak fluent english dan beberapa bahasa antarabangsa lain.

Wilayah yang dirasakan tak selamat even rakyat tempatan pun tak boleh pergi apatah lagi orang luar. Boleh tengok sendiri macam mana kehidupan rakyat tempatan beragama Islam di Yangon.

Yangon International Airport
Bogyoke Aung San / Scott Market 
Jalanan di Yangon
Circular train - 3 jam
Anak Myanmar beragama Islam
Naik circular train ni 3 jam memang tak pegi mana-mana. Just pusing 3 jam untuk tengok kehidupan rakyat Myanmar di dalam dan luar bandar melalui tingkap train
Overnight bus yang sangat selesa
Sunrise over Bagan
hot air balloon
Hot air balloon dari bawah..huhu
Bagan - Over 2,000 pagodas to be explore..mampooo


Pasni kalau emel ke wasap ke cakap aku tak ajak, memang aku sekeh..

12 comments:

  1. cantiknyaa view hot air balloon tuuuu. btw beraninya you. I nak tengok wayang sorang kat KLCC pun takut T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik, semua org tgk pun wooo waaa giteww.. kalau dapat naik lagi best kot..hehe

      takut apa kat klcc tu?? takut sale kah :p

      Delete
    2. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

      Delete
  2. teringinnya nak ikut sama. Tapi kami berkeluarga.. susah cket la ada anak-anak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak kecik susah sket kot.. nanti anak dah besar boleh la pegi dan hopefully time tu myanmar dah mansuhkan visa, eh..

      Delete
  3. semoga berjaya...semangat keusahawanan.

    ReplyDelete
  4. uish. pegi lagik? memang kena penangan bedak tanaka dah kau ni jea

    ReplyDelete
  5. teringin.... tp masih awal nak apply cuti. sekolah pun baru bukak.... -_-

    ReplyDelete
  6. Fuyyyoooo! Repeat Myanmar!

    ReplyDelete
  7. Nak ikut.. nak naik hot air ballon tu hahahaa..

    ReplyDelete